Julkaisut

Johanneksen Ilmestys

Raimo Koski-Homin selitys Johanneksen ilmestykseen opastaa lukijansa katselemaan syntiemme sovitukseksi uhratun ja voittajana kuolleista nousseen Jumalan Karitsan ja hänen seurakuntansa voittokulkua avaten Ilmestyskirjaa Jumalan sanan omilla "avaimilla".

Jeesuksen Kristuksen seurakunnalleen rohkaisuksi antama profeetallinen kirja on läpi vuosisatojen ollut monien harhaavien selitysten kohteena. Sen kautta on Raamatun oman ilmoituksen mukaiseen kristilliseen oppiin pyritty sisäänkirjoittamaan monia Kristuksen opin vastaisia tulkintoja. Luterilaisen raamatunselitysopin keskeinen ohje on selittää Raamattua Raamatulla, Kristus-keskeisesti, lähestyen monimutkaisia ja vaikeita asioita yksinkertaisista ja selvistä kohdista lähtien, Raamatun selkeän opin ja sen varaan rakentuvan uskon analogian mukaan. Tämä on ylipäätään mahdollista vain Pyhän Hengen valaisemalle Jumalan armolapselle. Alkukielen, Vanhan testamentin profeettojen, sekä antiikin historian ja käsitemaailman tuntemus ovat niin ikään välttämättömiä turvalliselle ja luotettavalle koko Ilmestyskirjan selittämiselle. Ilman noita edellytyksiä on ilmeisen mahdotonta kyetä ymmärtämään ja erottamaan kirjan runsas vertauskuvallinen kuvakieli sen suorasanaisesta, realistisesta kerronnasta.

Raimo Koski-Homin selitys Johanneksen Ilmestykseen opastaa lukijansa katselemaan syntiemme sovitukseksi uhratun ja voittajana kuolleista nousseen Jumalan Karitsan ja hänen seurakuntansa voittokulkua avaten Ilmestyskirjaa Jumalan sanan omilla "avaimilla". Näin Uuden testamentin viimeinenkin kirja näyttäytyy lukijalle osana samaa turvallista Raamattua, jonka olemme oppineet tuntemaan jo Mooseksen, profeettojen ja kaikkien Herran apostolien välittämänä. Myös antiikin historian runsas tausta-aineisto avautuu kirjasta tavalliselle kristitylle ymmärrettävällä tavalla.

Voidaan täydellä syyllä Jumalaa kiittäen sanoa, että olemme näin saaneet teologisen harvinaisuuden, perusteellisen ja selkeästi luterilaisen, Raamatun Ilmestyskirjan selitysteoksen.

Kirjan hinta on 25,00 € ja sitä on saatavissa verkkokaupastamme ja seurakunnistamme sekä tilattuna osoitteesta:

Heikki Larsen, c/o Seurakuntaliitto, Myllyojankatu 18, 33330 Tampere puh. 040 513 6405, sähköposti heikkitlarsen(at)gmail.com

Seurakuntaliiton julkaisuluettelo

Julkaisu, vuosi, sivumäärä, kuvaus ja tekijä

hinta €, alv10%

Tuhat kiloa arkista iloa, mummin mietteiden matkassa, 72 sivua, Sinikka Salo

20,00€

Miten luterilaisten tunnustuskirjojen opillinen sisältö syntyi?, uutuus 2017, 60 sivua, Seppo Savola

10,00€

Heprealaiskirjeen äärellä, uutuus 2017, 90 sivua, Raimo Koski-Homi

19,90€

Johanneksen Ilmestys, Raimo Koski-Homin selitys Johanneksen ilmestykseen,  Raimo Koski-Homi