Tervetuloa Seurakuntaliiton Sivustoon

"Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme."

Johanneksen Ilmestys

Raimo Koski-Homin selitys Johanneksen ilmestykseen opastaa lukijansa katselemaan syntiemme sovitukseksi uhratun ja voittajana kuolleista nousseen Jumalan Karitsan ja hänen seurakuntansa voittokulkua avaten Ilmestyskirjaa Jumalan sanan omilla "avaimilla".

Jeesuksen Kristuksen seurakunnalleen rohkaisuksi antama profeetallinen kirja on läpi vuosisatojen ollut monien harhaavien selitysten kohteena. Sen kautta on Raamatun oman ilmoituksen mukaiseen kristilliseen oppiin pyritty sisäänkirjoittamaan monia Kristuksen opin vastaisia tulkintoja. Luterilaisen raamatunselitysopin keskeinen ohje on selittää Raamattua Raamatulla, Kristus-keskeisesti, lähestyen monimutkaisia ja vaikeita asioita yksinkertaisista ja selvistä kohdista lähtien, Raamatun selkeän opin ja sen varaan rakentuvan uskon analogian mukaan. Tämä on ylipäätään mahdollista vain Pyhän Hengen valaisemalle Jumalan armolapselle. Alkukielen, Vanhan testamentin profeettojen, sekä antiikin historian ja käsitemaailman tuntemus ovat niin ikään välttämättömiä turvalliselle ja luotettavalle koko Ilmestyskirjan selittämiselle. Ilman noita edellytyksiä on ilmeisen mahdotonta kyetä ymmärtämään ja erottamaan kirjan runsas vertauskuvallinen kuvakieli sen suorasanaisesta, realistisesta kerronnasta.

Raimo Koski-Homin selitys Johanneksen Ilmestykseen opastaa lukijansa katselemaan syntiemme sovitukseksi uhratun ja voittajana kuolleista nousseen Jumalan Karitsan ja hänen seurakuntansa voittokulkua avaten Ilmestyskirjaa Jumalan sanan omilla "avaimilla". Näin Uuden testamentin viimeinenkin kirja näyttäytyy lukijalle osana samaa turvallista Raamattua, jonka olemme oppineet tuntemaan jo Mooseksen, profeettojen ja kaikkien Herran apostolien välittämänä. Myös antiikin historian runsas tausta-aineisto avautuu kirjasta tavalliselle kristitylle ymmärrettävällä tavalla.

Voidaan täydellä syyllä Jumalaa kiittäen sanoa, että olemme näin saaneet teologisen harvinaisuuden, perusteellisen ja selkeästi luterilaisen, Raamatun Ilmestyskirjan selitysteoksen.

Kirjan hinta on 25,00 € ja sitä on saatavissa verkkokaupastamme ja seurakunnistamme sekä tilattuna osoitteesta:

Heikki Larsen, c/o Seurakuntaliitto, Myllyojankatu 18, 33330 Tampere puh. 040 513 6405, sähköposti heikkitlarsen(at)gmail.com

Tue Sudan lähetystä

MobilePay 89883

Ala kuukausilahjoittajaksi

Toimintar 280X78

Taloutemme on täysin vapaaehtoisten lahjoitusten varassa, tarvitsemme säännöllisen tukesi!
Seurakuntaliiton tilinumero:
Kirjamyynti = 2244, MobilePay 72600
Sanajulistus = viite 2888, MobilePay 23891
Leiri-, lapsi- ja nuorisotyö = viite 2668, MobilePay 48760

Seurakuntalehti = viitenumero laskusta tai
itsemaksuna tilaajan / tukitilaajan asiakasnumero - viite

Sanaa pyhäpäivääsi

esa p

Kesäteologina toiminut Esa Yli-Vainio aloitti lokakuun alussa työn Seurakuntaliiton palveluksessa.
Esa toimii Seurakuntaliiton teologina ja aluksi määräaikaisena.

Esa haluaa tuoda kirjoituksillaan "Sanaa pyhäpäivääsi, klikkaa tätä linkkiä"

joomla responsive menu free