Tervetuloa Seurakuntaliiton Sivustoon

"Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme."

Rautakannel

Rautakannel on kokoomateos rakastetun evankelisen kirjailijan ja laulurunoilijan Hanna Raudan (1877-1956) koko laulutuotannosta. Se on toisaalta laulukirja, joka sisältää yksiäänisin nuotein ja sointumerkein 143 laulua ja lisäksi 16 laulua ilman nuotteja. Omia sanoituksia on 53, suomennoksia 88 ym. Näistä lauluista vain noin 10 prosenttia on ollut aikaisemmin laajemmin tunnettuja, erityisesti Siionin kanteleiden välityksellä. Rautakannel tarjoaa siis runsaasti vähemmän tunnettuja Raudan lauluja yleiseen käyttöön.

Rautakannel ei ole kuitenkaan ainoastaan laulukirja vaan myös bibliografinen esitys Raudan laulutuotannosta. Se sisältää tietoa mm. laulujen lähdejulkaisuista, ensijulkaisuista ja julkaisuista, joissa laulut on painettu. Tiesitkö, että hänen lauluistaan 25 on käännetty myös esperantoksi! Rautakannel on myös hyvä ponnahduslauta Hanna Rautaa käsitteleville jatkotutkimuksille.

Rautakanteleessa on lisäksi useita artikkeleja. Yksi käsittelee laulujen sisältöä ja sanomaa. Se antaa hyvän läpileikkauksen hänen lauluistaan, jotka keskittyvät veren armon evankeliumiin ja joissa myös Jumalan sana ja sen merkitys on vahvasti esillä.

Nyt Hanna Raudan koko laulutuotanto on saatavana yksissä kansissa. Rautakannel on hyvä lahjakirja ja tervetullut lisä mm. evankelisiin yhteislaulutapahtumiin.
Koko 15 x 10 x 2,5 cm, 480 sivua. Kannen väri sininen / hopea. Kaksi lukunauhaa.
Laadukkaan kirjan hinta on 15,00 €.

Tilaukset:
Heikki Larsen, Seurakuntaliitto, Myllyojankatu 18, 33330 Tampere, puh. 040 513 6405,
heikkitlarsen(at)gmail.com  tai
Kustannus Oy Arkki, PL 184, 00181 Helsinki, puh. 09 2513 9250, fax 09 2513 9280, sinikka.ahvenainen(at)kustannusarkki.fi

Tue Sudan lähetystä

MobilePay 89883

Ala kuukausilahjoittajaksi

Toimintar 280X78

Taloutemme on täysin vapaaehtoisten lahjoitusten varassa, tarvitsemme säännöllisen tukesi!
Seurakuntaliiton tilinumero:
Kirjamyynti = 2244, MobilePay 72600
Sanajulistus = viite 2888, MobilePay 23891
Leiri-, lapsi- ja nuorisotyö = viite 2668, MobilePay 48760

Seurakuntalehti = viitenumero laskusta tai
itsemaksuna tilaajan / tukitilaajan asiakasnumero - viite

Sanaa pyhäpäivääsi

esa p

Kesäteologina toiminut Esa Yli-Vainio aloitti lokakuun alussa työn Seurakuntaliiton palveluksessa.
Esa toimii Seurakuntaliiton teologina ja aluksi määräaikaisena.

Esa haluaa tuoda kirjoituksillaan "Sanaa pyhäpäivääsi, klikkaa tätä linkkiä"

joomla responsive menu free