Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste ja Seurakuntaliiton tietosuojapolitiikka

Arvostamme jokaisen oikeutta yksityisyyteen. Tietosuojaan kuuluvat kaikki ne oikeudet, jotka turvaavat jokaisen yksityisyyttä henkilötietojen käsittelyssä.

Noudatamme hyvää henkilötietojen käsittelytapaa, EU:n tietosuoja-asetusta ja lainsäädäntöä kaikessa toiminnassamme ja kaikkialla missä toimimme.

Rekisterin pitäjä: Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto http://www.seurakuntaliitto.fi

Rekisteriä hoitavat vastuuhenkilöt: Pauli Mäkelä, Seppo Savola Webmaster(at)seurakuntaliitto.fi
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus: Rekisterin käyttötarkoituksena on rekisteröityjen käyttäjien asetusten hallinta, säilytys sekä palvelun kehittäminen. Käyttäjän tietoja ei luovuteta kolmannelle osapuolelle eikä käyttäjän tietoja luovuteta tai muutoin käytetä suoramarkkinointia varten. Seurakuntaliitto.fi voi kuitenkin lähettää uutiskirjeitä. Käyttäjän tulee tiedostaa, että suuri osa tiedoista on osa käyttäjän henkilökohtaista profiilia ja ne näkyvät julkisesti foorumeilla, blokikirjoituksissa ymv.
Kuvaus rekisteröityjen käyttäjien ryhmästä: Rekisteri pitää sisällään alla kuvattuja tietoja rekisteröityneistä käyttäjistä. Käyttäjä voi muuttaa vapaaehtoisesti luovuttamiaan tietoja omista asetuksista, korjata tietoja ja saada tietonsa sekä poistaa tietonsa ja poistua tiedotuslistoilta.
Pakolliset tiedot: Käyttäjätunnus, Sähköpostiosoite, Salasana (vain käyttäjän tiedossa, rekisterissä vain salattuna)
Vapaehtoiset tiedot: Nimi, Kotisivu, Sähköpostiosoite, Asuinpaikka ja osoitetiedot. Käyttäjän haluamia lisätietoja Lisätiedot-kentässä
Tietojen säännönmukainen luovuttaminen: Käyttäjän henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille, eikä EU/ETA-alueen ulkopuolelle.
Rekisterin suojaaminen: Kaikki rekisterin tiedot säilytetään luottamuksellisena ja suojataan asiallisesti. Mukaanlukien varmuuskopio, jonka säilytyspaikka on myöskin asiallisesti suojattu. Rekisterin käytön kaikissa vaiheissa pyritään suurimpaan mahdolliseen tietoturvallisuuteen.

Seurakuntaliitolla on myös myös asiakas- ja käyttäjätietoja, jotka syntyvät erilaisten  käyttövarausten yhteydessä, tilaajien järjestämien leirien, retkien ja kerhojen yhteydessä. Näihin rekisteriin tiedot tulevat asiakkaiden itse ilmoittamina. Tietoihin pääsy on rajattu vain niille henkilöille, jotka niitä työssään (esim. leirien ja retkien turvallisuuden takaaminen, laskutus) tarvitsevat. Näitä tietoja säilytetään vain käyttötarkoitukseen ja niitä säilytetään vain aktiivisen käyttötarpeen ajan. Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille, eikä EU/ETA-alueen ulkopuolelle.