Tervetuloa Seurakuntaliiton Sivustoon

"Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme."

Seurakuntaliiton 90-vuotisjuhla Tampereella 25.11.2018 klo 11 - 16

Vuonna 1928 valtioneuvosto hyväksyi Seurakuntaliiton hakemuksen järjestäytyä viralliseksi evankelisluterilaiseksi kirkkokunnaksi. Tämä valtioneuvoston päätös n:o 264 annettiin 23.8.1928, ja se kertoo, kuinka Seurakuntaliiton Luopioisten seurakunnan pastori Brynolf Uusitalo, pastorinrouva Aune Uusitalo, kirjailija Hanna Regnell ja 19 muuta Luopioisten seurakunnan jäsentä ovat hakeneet perustamalleen Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto -nimiselle uskonnolliselle yhdyskunnalle Suomen valtion virallista tunnustamista ja liittämistä valtion rekisteriin. Näin jo hyvin varhaisessa vaiheessa myös valtiovalta antoi laillisen siunauksensa sille Seurakuntaliiton toiminnalle, jonka Kaikkivaltias Jumala oli armonevankeliumin sanallaan alullepannut ja siunannut. Tämän työn hedelmää me Tampereen seurakuntalaiset, kuten kaikki seurakuntaliittolaiset saamme nyt yhdessä nauttia, juhlia ja jakaa kaikille eteenpäin!

JUMALALLE YKSIN KUNNIA – SOLI DEO GLORIA

Tue lähetystä

Ala kuukausilahjoittajaksi

Toimintar 280X78

Taloutemme on täysin vapaaehtoisten lahjoitusten varassa.
Tarvitsemme säännöllisen tukesi!

Jumalanpalvelusten lisäksi tärkeimmät työmuodot ovat lapsi- ja nuorisotyön kerho- ja leiritoiminta sekä raamattukerhotoiminta aikuisille.
Kaikki lahjat - pienet ja isot - ovat tervetulleita!
Seurakuntaliiton tilinumero:

Kirjamyynti = 2244
Sanajulistus = viite 2888,
Leiri-, lapsi- ja nuorisotyö = viite 2668,
Leirikeskuksen koulurakennuksen kunnostus = viite 5555

Ystäväkirje 2016 Sudanista

sudan2016 1

Sudankyltti1
Lue koko ystäväkirje sudan2016_1
(linkki avautuu uuteen ikkunaan)