Tervetuloa Seurakuntaliiton Sivustoon

"Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme."

Perustamisestamme yli 90 vuotta

Vuonna 1928 valtioneuvosto hyväksyi Seurakuntaliiton hakemuksen järjestäytyä viralliseksi evankelisluterilaiseksi kirkkokunnaksi. Tämä valtioneuvoston päätös n:o 264 annettiin 23.8.1928, ja se kertoo, kuinka Seurakuntaliiton Luopioisten seurakunnan pastori Brynolf Uusitalo, pastorinrouva Aune Uusitalo, kirjailija Hanna Regnell ja 19 muuta Luopioisten seurakunnan jäsentä ovat hakeneet perustamalleen Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto -nimiselle uskonnolliselle yhdyskunnalle Suomen valtion virallista tunnustamista ja liittämistä valtion rekisteriin. Näin jo hyvin varhaisessa vaiheessa myös valtiovalta antoi laillisen siunauksensa sille Seurakuntaliiton toiminnalle, jonka Kaikkivaltias Jumala oli armonevankeliumin sanallaan alullepannut ja siunannut. Tämän työn hedelmää me Tampereen seurakuntalaiset, kuten kaikki seurakuntaliittolaiset saamme nyt yhdessä nauttia, juhlia ja jakaa kaikille eteenpäin!

JUMALALLE YKSIN KUNNIA – SOLI DEO GLORIA

Tapahtumat verkossa

Youtube kanava: Seurakuntaliitto avattu. Voit nyt osallistua verkossa hartaus- ja jumalanpalvelustilaisuuksiin. Seuraa alta kanavan tapahtumailmoituksia (8 seuraavaa).  Avaa ennen tapahtumaa alla olevasta linkistä ja odota käynnistymistä. Jos Youtube ei ole tuttu niiin pyydä opastusta tutulta tai Googlaile ohjeita.

KLIKKAA KANAVALLE TÄSTÄ LINKISTÄ

Jumalanpalvelus- ja hartaustapahtumat verkossa

30 elo
Sanajumalanpalvelus verkossa, Esa Yli-Vainio
Päivä 30.08.2020 11:00 - 12:00

Kuukausilahjoittaja, kiitos tuesta

Toimintar 280X78

Taloutemme on täysin vapaaehtoisten lahjoitusten ja testamenttilahjoitusten varassa, kiitos säännöllisestä tuestasi!
Seurakuntaliiton tilinumero:

Sanajulistus = viite 2888, MobilePay 23891

Kirjamyynti = 2244, MobilePay 72600

Leiri-, lapsi- ja nuorisotyö = viite 2668, MobilePay 48760

Seurakuntalehti = viitenumero laskusta
Itsemaksuna tilaajan / tukitilaajan asiakasnumero (osoitetarrasta = viite)

Tue Sudan lähetystä

Sudankyltti1

MobilePay 89883

Sanaa pyhäpäivääsi

esa p

Kesäteologina toiminut Esa Yli-Vainio aloitti lokakuun alussa työn Seurakuntaliiton palveluksessa.
Esa toimii Seurakuntaliiton teologina ja aluksi määräaikaisena.

Esa haluaa tuoda kirjoituksillaan "Sanaa pyhäpäivääsi, klikkaa tätä linkkiä"

Uusimmat katekismus podcastit

Nyt kuunneltavana myös Apple, Spotify ja Google podcasteina (kaikilla podcast laitteilla, puhelin, taulutietokone, soitin, yms). Kun viet valinnan soittimen päälle niin oikeassa alakulmassa laatikko, jossa ylänuoli, jota klikkaamalla pääset lisävalintoihin.