Tervetuloa Seurakuntaliiton Sivustoon

"Suomen evankelisluterilainen seurakuntaliitto on yksi Suomen luterilaisista kirkkokunnista ja se perustettiin jo 1920-luvulla. Jäsenseurakuntia ovat Helsinki, Karstula, Tampere, Marttila ja Veteli. Toimintaa on myös muualla kotimaassa. Raamattu on auktoriteetti, johon ankkuroimme julistuksemme, toimintamme sekä pitäydymme opissamme ja teologisissa perusteluissamme."

Uusi kirja saatavana

Miten
luterilaisten
tunnustuskirjojen
opillinen
sisältö
syntyi

Seurakuntaliitto on kustantanut 60 sivuisen kirjan jonka on koonnut Seppo Savola.
Kirjan hinta on 10,00 €  ja sen voit tilata verkkokaupastamme.

Kirja kuvaa luterilaisen uskonpuhdistuksen raamatunselitystä. Tunnustuskirjat on tämän raamatunselityksen tulos. Tätä raamatunselitystä ohjasivat monet periaatteet.
Kirjassa käsitellään lyhyesti sekä Raamatun että Tunnustuskirjojen ominaisuuksia, mutta ennen muuta viittätoista raamatunselitystä ohjannutta tulkintaperiaatetta. Esimerkkinä mainittakoon‘Jumalallisen alkuperän periaate’. Sen mukaan Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa ja sillä on tästä johtuen useita jumalallisia ominaisuuksia.
Vaikka kirjan aihe kuulostaa ehkä kovin teologiselta, niin teksti on jokaiselle uskovalle ymmärrettävää. Kirjanen on luonteeltaan asioita esittelevä, ei syvällinen. Se koostuu suurelta osin lainauksista luterilaisilta teologeilta ja antaa hyvän kokonaiskuvan käsiteltävästä aiheesta.

Kun tietää, mitkä periaatteet ovat ohjanneet luterilaisten Tunnustuskirjojen opillisen sisällön syntymistä, saa siitä ymmärrystä ja tukea sekä Tunnustuskirjojen että myös Raamatun lukemiseen, sillä Tunnustuskirjojen oppi on Raamatusta otettu.

Esittely TÄSTÄ LINKISTÄ

Tue lähetystä

Ala kuukausilahjoittajaksi

Toimintar 280X78

Taloutemme on täysin vapaaehtoisten lahjoitusten varassa.
Tarvitsemme säännöllisen tukesi!

Jumalanpalvelusten lisäksi tärkeimmät työmuodot ovat lapsi- ja nuorisotyön kerho- ja leiritoiminta sekä raamattukerhotoiminta aikuisille.
Kaikki lahjat - pienet ja isot - ovat tervetulleita!
Seurakuntaliiton tilinumero:

Kirjamyynti = 2244
Sanajulistus = viite 2888,
Leiri-, lapsi- ja nuorisotyö = viite 2668,
Leirikeskuksen koulurakennuksen kunnostus = viite 5555

Seurakuntaliiton 90-vuotisjuhla Tampereella 25.11.2018 klo 11 - 16

Ystäväkirje 2016 Sudanista

sudan2016 1

Sudankyltti1
Lue koko ystäväkirje sudan2016_1
(linkki avautuu uuteen ikkunaan)