Seurakunta - Lehden uutisia ja tiedotteita

Kurkistus rippileirille

3

Kesäkuun alussa sain seurata läheltä tämän vuoden rippileiriä, sillä olin Veli-Matin kanssa laittamassa leiriväelle ruokaa. Rippikoululaisia oli vähänlaisesti, neljä, mutta innokkaita ja loistavia isosia onneksi kymmenkunta! Yhdessä vetäjien kanssa isoset rakensivat rippikoululaisille heidän leiristään leirin.

Vaikka suurin osa ajastani kului tiiviisti keittiössä, ehdin leirin aikana aistia monia riemun hetkiä ja lämpimiä tunnelmia. Oli ilo huomata, kuinka leiriläisistä ja isosista hioutui porukka. Myös leirin jälkeen muutamat isoset hehkuttivat, että tämä tuntui oikein erityisen onnistuneelta riparilta!

Leirin puolivälissä ruokasalissa laskettiin autoja ja turvavyöpaikkoja. Sitten Kukkia hiljeni ja puheensorina siirtyi Padasjoen frisbeegolf-radalle ja näkötornille. Reissu kuului olleen mukava ja maisemat upeat.

Säiden puolesta rippileiri osui aivan upeaan saumaan! Saimme nauttia lämpimistä, jopa helteisistä kesäpäivistä. Yksi oppitunti oli pidetty aivan veden äärellä.

Viimeisenä leiripäivänä isosten hurja joukko haastoi riparilaiset vielä yhteen KUBB-otteluun. Peliä seuranneena voin todistaa, että kumpikin joukkue oli monta kertaa lähellä voittoa – lopulta leiriläiset taisivat voittaa, jos oikein muistan!

Kiitos kaikille leirille osallistuneille, paikan päällä tai ajatuksin ja rukouksin mukana olleille! Hyvän Jumalan hyvää huolenpitoa riparilaisille toivottaen

Annis

Kuvat: isoset ja vetäjät

J.K. Muuten, voisitko uskoa, että ruokakulut yhdeksän päivän leiriltä jäivät alle 600 euron, vaikka syöjiä oli keskimäärin 20 henkeä? Se tarkoittaa, että yhden ihmisen yhden päivän ruokailut tulivat maksaneeksi Seurakuntaliitolle kolme euroa! Minusta sitä voi kutsua ‘ruokkimisihmeeksi’, kun ruokakaupassa ei erityisesti pihistelty, ja jokaisena päivänä saimme nauttia viisi ateriaa ja esimerkiksi salaattia, sämpylöitä ja leivänpäällisiä!